Friday, 13 January 2012

Now thats my kinda silhouette.

Balmain SS12

Well Olivier Rousteing haven't you just hit the nail on the head.

High waisted shorts + Crop Jacket = MADE 4 ME BABY

I have worn this silhouette before here. I just think it is so so sooooo perfect, I could cry. Unfortuanatly for me I only own one cropped jacket and I had to make it myself which I do not always have the time for.

Come on high street, you know what to do.

17 comments:

  1. Those belt's are insane!Love this style!

    http://lilylovelock.blogspot.com/

    Happy Friday

    x

    ReplyDelete
  2. saw the balmain ss12 first on tumblr and im loving it! high waisted shorts and cropped jacket make a amazing combo!

    http://union-apparel.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. I love the shape of these jackets!X

    ReplyDelete
  4. Definitely made for you :)

    xoxo,
    Sheyla
    www.freestyle-moda.com

    ReplyDelete
  5. I need this silhouette in my life! Ever since I've seen you in the blue cropped blazer I've been looking for a hightstreet alternative, nothing out there at all! You should make me one too ;) haha! I bought a vintage cropped blazer in Urban Outfitter its kinda pastel colours with an aztec print, it's lush!

    The Deer Head

    x

    ReplyDelete
  6. These are amazing! The first silhouette is sooo perfect! I love the details and the accessories as well as the matching jacket and top <3
    very inspiring!
    The second one is a little too "cowboy" referenced to my taste, but still, I like the embroidering
    I'm guessing there will be a lot of cropped jackets in high street stores in the next few months don't worry :D

    ReplyDelete
  7. Gorgeous gorgeous! I've never been a fan of cropped blazer-style jackets but these look fab!

    Drea xoxo

    ReplyDelete
  8. hahaha so true those are what you wear so often! :)
    Rory
    www.WearAboutsBlog.com
    CHICTOPIA

    ReplyDelete
  9. m-m-m.. like it)
    come to see surprize for you
    http://fashionburo.blogspot.com/2012/01/blog-award-for-fashion-buro.html

    ReplyDelete
  10. I love this look! Is it just me or does the first model look like she has severe sunburn?

    http://thatismystyle-styleguru.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Wow! :)


    http://xoxostrawberry.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. Oh Balmain please, stop being so brill! I can 100% see you in both of these outfits and the silhouette is perfect for you, cropped jacket for spring it is then

    wishfulsinfulyou.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Great post
    I love Balmain and the style

    http://iartfashion.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. I really love the embroidery on the right hand jacket - so gorgeous and makes a simple style very glamorous. I love how wearing a cropped jacket tends to draw attention to your waste and upper half of your body rather than hips/thighs (the wobbly parts)! http://simplesophiecn.blogspot.com/ xo

    ReplyDelete